tirsdag den 11. august 2015

En god nats søvn

De kloge siger, at søvn er vigtigt. Meget vigtigt. Det har jeg taget til mig, så jeg har downloadet diverse søvn-apps og sørger for at soveværelset er køligt og bla bla bla inden jeg går i seng. De kloge siger også, at man bør undlade at se tv/Netflix en time eller to inden man går i seng, men nu skal vi heller ikke overdrive. Family Guy/Simpsons/Anything Animated er bare bedst når man ligger i sengen.

Igår aftes lå jeg igen i min seng, med min computer placeret på min stol ved siden af sengen. Stewie og Brian Griffin havde gang i en upassende samtale og jeg var i gang med at indstille en af de der famøse søvn-apps, så den ville vække mig mellem 7.30 og 8.00 (det er pissesmart, det er noget med at den på dine bevægelser kan mærke hvornår det er bedst at vække dig). Og det var der jeg hørte det, den lyd ingen af os er tossede med, den der summen.

Bzzzzz. Bzzzzz. Det lyder fandeme altid som om det lorte dyr er lige ved siden af ens øre, så man ligner en idiot, mens du fagter løs efter noget du ikke kan se. Så tænder du selvfølgelig lyset, og så er den væk. Du tænker den nok er fløjet ud igen eller måske bare er i stuen, så du slukker lyset. Og så starter det igen. Bzzzzz. Bzzzzz.

Febrilsk tænder du lyset igen, lukker vinduet, muter Family Guy og stopper med at trække vejret så der ikke er nogen forstyrrende lyde. Og så er der stille. Virkelig stille. Dyret leger med dig, indser du. Well fucker, two can play at that game.

Du forlader værelset, i et forsøg på at lokke dyret ud. Måske lader du endda som om du er faldet i søvn på sofaen og så venter du tålmodigt. Der går cirka fem minutter, og så er den der. Lyden. Bzzzz. Bzzzz.

Og så går det stærkt. Du spurter ind i soveværelset, får måske et blåt mærke da du løber ind i kommoden (måske), og så smækker du døren og som en anden ninja får du lukket vinduet og gemt dig under dynen på samme tid. Du ligger og venter. Venter på at finde ud af om det var en succes. Er du alene i soveværelset? Efter fem minutter beslutter du dig for at kigge frem fra dit skjul, og her ser du at lortedyret sidder på din dyne, lige foran fjæset på dig. Man smider dynen og løber hen mod døren, hvor du får endnu en overraskelse. Du er omringet. Der er to. Og de griner af dig, gør de. Bzbzbzbzbz. Panisk begynder du at slå ud i luften, som ved et lykketræf rammer du den ene med et virkelig godt slag. Dødt lortedyr. Der er kun en tilbage nu. Aftenens vigtigste slag skal udkæmpes. Mano A Mano. Den sidder stadig på dynen og den griner af dig. Men den er ikke forberedt på dine ninjamoves.

Du kaster dig over dynen (eller også nærmer du dig virkeligt langsomt). Du ruller dynen sammen, med lortedyret indeni, og så kaster du den ud på gangen og smækker døren en sidste gang. I forvirringen er du måske kommet til at smide begge dyner ud på gangen. Du ligger længe og prøver at samle modet til at hente den ene dyne, men du opgiver. Et tæppe må være nok i dag.


Eller noget. 

Jeg er ikke så tosset med bier. 



2 kommentarer:

  1. Jeg læste hele indlægget i den tro, at du var i kamp mod myg. Største plottwist ever!

    SvarSlet
  2. Jeg læste hele indlægget i den tro, at du var i kamp mod myg. Største plottwist ever!

    SvarSlet