tirsdag den 7. april 2015

Når byture bliver til altankasser

Jeg var på besøg hos Momma T i går. For fem år siden ville det besøg ende med at blive en lang samtale om weekendens byture, mænd, tømmermænd - krydret med en film her og der og en lille lur midt i det hele.

I går var vi i haven. Vi plantede blomster og rabarber i Momma T's krukker, vi så på, da Mini-V vaskede hans legetøjslastbil, og jeg fik fire kartofler med spirer med hjem, som jeg så kan plante i en krukke på altanen.


Halvdelen af de byture jeg er på nu, skal jeg overtales til, eller de skal ske helt spontant, ellers gider jeg simpelthen ikke (hyggestunder hos venner er en anden sag). Når jeg så endelig tager med i byen, vil jeg helst hjem senest klokken 3 (med pizza), for jeg gider ikke ligge i sengen hele dagen efter (det har vi sgu da hverdagene til).

Når man så har en kæreste oveni, så er man pludselig Gammel og Sat. Det må man egentlig gerne kalde mig, men jeg synes det er mærkeligt. Jeg vil hellere tage i byen klokken 22, finde en hyggelig bar og tage hjem klokken 2, og vågne omkring klokken 10 dagen efter og have det okay (okay det føles oftest som om der er flyttet et bryderhold ind på øverste etage). Jeg kan da også godt tage ud og danse, men så skal det være til halvfemser hits og med en filur (så holder vi stilen) i hånden - for så kan man sgu ligeså godt gøre det ordentligt. 


Jeg siger ikke, jeg er blevet gammel. Jeg siger heller ikke at jeg er blevet ældre (eller jo, det er jeg jo) eller mere moden (fuck no!). Jeg vil bare hellere bruge mine søndage på noget andet end at råbe porcelænsguderne op, mens jeg prøver at få styr på det lag af frotté der har indfundet sig på min tunge. 

Nu har jeg så besluttet, at det ligeså godt kan være altankasser, jeg går og pusler med på sådan en søndag. Man kan jo for helvede gro gulerødder og radiser i sådan noget skidt. Og der er ikke nogen der skal komme og sige, at det ikke er sejt at være semi-selvforsynende (jeg sagde semi!).


Ps. 
Jeg tager stadig en lur, når jeg besøger Momma T. Nu er det bare fordi jeg har tumlet med Mini-V. 

Pps.
Er der andre altankasse-entusiaster derude? Hvilke blomster er bedst (og nemmest) at holde i en altankasse?
Det er jo åbenbart sådan noget der interesserer mig nu.


2 kommentarer:

  1. Flittiglise er super lette, det kan næsten ikke gå galt, de blomstrer længe og du behøver ikke pille dem

    SvarSlet
  2. Flittiglise er super lette, det kan næsten ikke gå galt, de blomstrer længe og du behøver ikke pille dem

    SvarSlet