fredag den 17. januar 2014

It's the little things

Igår fik jeg endelig set Hobbitten: Dragen Smaugs Ødemark. Jeg er fascineret af det univers Tolkien har skabt, og jeg synes at Peter Jackson videreformidler det ret godt (ved en filmatisering, er der altid noget at sætte en finger på, men det her er sgu egentlig okay).

Men.. jeg er jo ret meget bagud denne gang, så en decideret anmeldelse af filmen er jo meningsløs, for mange af jer har sikkert allerede set filmen, eller læst anmeldelser andre steder. Så i stedet vil jeg gøre noget andet. 

Jeg elsker lister, og jeg elsker lister der rangerer lækre (og mindre lækre) mænd; så here goes, en uafhængig og fuldstændig subjektiv rangering af Hobbittens dværges lækkerhed. 


Nu tænker i sikkert; Jamen de er jo alle nogle halvgamle, halv meter, høje tosser? Ja ja, nogen af dem, men de er altså også rimelig bad-ass, og i min bog taler det til deres fordel. 

På en (forventet) 13. plads


Bombur

Han ligner lidt opdateret version af Obelix, og det har vel også sin charme, og han er rødhåret, og det plejer jeg godt at kunne lide. Men det er bare ikke særlig fedt, når.. ej.. altså... fuck it, nu siger jeg det bare: Han er for tyk - jeg gider ikke gå hånd i hånd med ham, når han er nemmere at trille. Undskyld. 

På en 12. plads


Dori

Når hans fletninger er pænere end hvad jeg nogensinde vil kunne præstere i mit eget hår, så gider jeg ikke snakke med ham. Hrmf. 

På en 11. plads


Balin

Ham her kan jeg egentlig godt lide. Han er sød, rar og venlig; og normalt kan jeg jo godt lide det grå guld, men det her er jo hvidt, og ja, han er gammel - ja, i mørket er alle katte grå, men så mørkt bliver det nok aldrig. 

På en 10. plads


Gloin

Han sporter en imponerende hårpragt, og så kan han noget med den økse. Man ville aldrig gå bange i seng. Men det kan altså ikke blive til mere end en 10. plads i denne omgang. Han er nemlig lidt hidsig. 

På en 9. plads


Ori

Hvis det her var "hold nu op hvor er han nuser" liste, så var Ori meget højere oppe, men det her er nu engang en super overfladisk, hvem skal gå færrest gange om min seng, liste. Og derfor kan det ikke blive bedre end en 9. plads; og faktisk er han kun så højt oppe fordi han er rødhåret (og sød). 

På en 8. plads


Bifur

Hans skæg er gråt, og det er flettet. Hans hår har en grå stribe á la Maxwell Sheffield-ish fra 'The Nanny', og ham crushede jeg for vildt på, da jeg var (meget) yngre; derfor er Bifur så højt oppe. På trods af hvad-end-det-er der stikker ud af panden på ham. 

På en 7. plads


Dwalin

Bad-ass numero uno (ish). Han skræmmer mig af helvede til, men han fascinerer mig (også selvom hans hoved har en skør form, og han er tatoveret på issen (i det mindste er han ikke tatoveret i selve ansigtet)). 

På en 6. plads


Oin

Snak om gråt guld! Desuden er hans fletninger ikke pænere end hvad jeg selv kan præstere. Øjenbrynene kan vi altid klippe til en anden dag.  

På en 5. plads


Bofur

Tja, altså. Det er bare fordi.. Det er hans smil, okay? 

På en 4. plads


Nori

Nej, hør lige på mig først. 1) han er rødhåret, 2) hans skæg er eddermame fascinerende 3) den frisure skal belønnes 4) han er rødhåret (!!). 

På en 3. plads


Fili

Han er rødhåret, han har forsøgt at tæmme sit skæg, jeg kan sagtens lave samme frisure, jeg gad godt se hvad han gemmer under frakken, han har perler i sit skæg, og igen (det eneste argument der egentlig dur) han er rødhåret. 

På en 2. plads


Thorin

Igen er det den der Maxwell Sheffield fascination; jeg er simpelthen faldet for den grå stribe. Og så er han konge - hvilket er mere end nok. Desuden ved i jo godt hvad man siger om mænd med store sværd, eller noget.. 

På en 1. plads


Kili

Det kunne jo ikke være andre. Ej men helt ærligt, det kunne det jo ikke. Seriøst har i set ham? Hans øjne, hans hår, hans smil, det hele. Jeg er faldet pladask for Kili. Og jeg vil ikke (og regner heller ikke med det) høre noget brok. 

Og igen.. Stort sværd, I ved. 

Desuden spilles Kili af Aidan Turner, som heller ikke er forfærdelig at kigge på. 



Tillad mig at bruge mit yndlings (og klammeste) citat: "You could probably drown a toddler in my pants right now" (Altså hvis han var Kili altid). 

8 kommentarer:

  1. Fantastisk liste! Min top 3 består også af Kili, Fili og Thorin ;) Kan dog ikke helt blive enig med mig selv om, hvem der er hottest! Og helt ærlig hvem havde troet, at der ville være lækre dværge i Hobbitten?! :D

    SvarSlet
  2. Thorin er min etter... Puha... Jeg fik helt svedige... Øhm, hænder, og ja, da jeg så ham første gang. Har du Googles dem alle sammen uden makeup? Wicked!!!!

    SvarSlet
  3. Jeg aner ikke hvem de er, for jeg er ikke helt inde i Tolkiens univers endnu. Men jeg er tosset med listen! Hihi!

    SvarSlet
  4. Jeg kalder altså dibs på Kili! 1. jeg har crushet på ham lige siden de offentliggjorde castet 2. jeg fik ham som 'hvem passer du mest sammen med fra Hobbitten'-testen = kirkeklokerne spiller allerede.

    SvarSlet
  5. Det her latterlige kommentarfelt vil ikke fungere som det plejer.

    Så, @Mette: Ja, det var en dejlig overraskelse.

    @Kamille: Nej har endnu ikke googlet dem alle uden makeup, jeg vil gerne opretholde illusionen lidt endnu ;)

    @Frost: Selv når du er inde i Tolkiens univers, har du svært ved at finde ud af hvem der er hvem ;)

    SvarSlet
  6. @Maja: Vi kan dele.. eller noget (personen der har lavet en decideret liste, har ret til et eller andet ;p)

    SvarSlet
  7. Haha FED liste, jeg elsker den! Og er i øvrigt ret enig :)

    SvarSlet